Actueel
Dag Amsterdamse vlinders, ik ben op vakantie naar Egmond. Lekker zwemmen, wandelen, schrijven en mediteren...
en dat in omgekeerde volgorde weer!
Tot ziens in augustus.
Nieuwe facebook-column in Z! van mijn hand
‘Focussen’, zegt Michel.
De zuigkracht van het Z!-Facebookaccount is enorm. Alleen al die snelheid waarmee je klik-klik-klik in duizelingwekkende informatiestromen belandt... wéér een uur kwijt. En dat een paar keer per dag, pfoehh, het hakt erin.
Duizenden vrienden en vriendinnen heeft de Z!-redactie inmiddels, waaronder zesduizend groepsleden op Facebook. Dat zijn natuurlijk leuke mensen, met allemaal hoogst interessante content. Waarom nou dit Engelse woord? Sociale media staat ongeveer gelijk met een knieval voor de (Amerikaanse) markt, irritante marketingtaal hoort daar duidelijk bij.
De sport is echter, zeggen facebook-professionals als Michel, om zonder extra kosten te maken, of bizar veel tijd te gebruiken, tóch je doelen te bereiken. Focussen dus, ofwel: precies weten wat je wilt en je daar mindful aan houden. Voor Z! staan die (sociale!) doelen buiten kijf: 1. meer bekendheid genereren, zodat de oplage stijgt, 2. een discussie over dakloosheid en armoede op gang brengen. Daarvoor hebben we nu die enorme groep met bijna zesduizend leden, ook verkopers uit onze Facebookclub. Komt u – met beleid! – meediscussiëren op facebook.com/zetkrant?